Blogger Backgrounds
welcome to my blog
nur faraheyda anuar

Friday, 25 May 2012

.: sekadar berkongsi :.

malam ni nak entry sebab taknak tidur tunggu si dia balik dari kerja ( mohd shafar bin hashim )

tiba-tiba aku teringat yang aku pernah tanya soalan dekat dia yang berbunyi macam ni :

soalan pertama :

aku : abang, kenapa setiap kali ayang tengok kawan-kawan ayang dengan boyfriend dorang. ayang rasa jelous sangat, sedangkan ayang dah ada abang

dia : abang tahu apa maksud ayang, ayang nak abang sentiasa ada kat sisi ayang kan.

aku tahu, aku tak boleh samakan dia dengan lelaki yang lain. mungkin cara dia melayan aku berbeza sebab dia mempunyai tanggungjawap.

soalan kedua :

aku : abang ada perempuan lain selain ayang

dia : ayang pun tahukan yang abang ni berkerja macam mana. bila masa abang nak melayan sume ni.

mungkin betul kata dia. tapi aku tak percaya 100%

soalan ketiga : 

aku : abang maseg dengan orang lain lah tu sampai tak balas maseg ayang

dia : abang baling jugak nset ni. abang tak pernah nak maseg dengan orang lain ayang. jangan buat abang marah.

dia paling pantang aku tanya soalan macam ni. susah nak tengok dia marah aku, kalau nak tengok dia marah tanya lah soalan macam ni kat dia. tapi, aku pernah cakap kat dia. kalau tak betul apa aku cakap tu jangan lah marah. then, mesti dia cakap "abang bukan marah tapi bila ayang cakap macam tu macam tak percaya kat abang"


----------------------------------------------------

aku jarang bergaduh dengan dia sebab dia ni bukan jenis yang nak amik tahu hal remeh-temeh. paling tidak pun dia akan tanya je.

kalau aku story dekat dia mesti dia jawap macam ni :

" perdulikan jelah ayang "

kadang-kadang aku sendiri naik tension dengan sikap dia ni. dari mood aku okey terus jadi tak okey. sabar jelah aku dengan sikap dia ni. terlampau baik sangat pun tak boleh lah.

----------------------------------------------------

setiap kali dia balik kerja,mesti dia akan call aku. so, aku dah tahu pukul berapa dia akan call tapi kalau dalam satu hari tu dia balik kerja tak call atau maseg aku. aku akan jadi bad mud sangat-sangat dan aku mula lah cakap macam ni dekat dia :

" kalau abang rasa dah tak suka kat ayang, abnag lepaskan jelah."

sebenarnya panjang lagi ayat nye tapi ayat yang ni lah aku selalu guna.

----------------------------------------------------

tapi kalau tahap kesabaran aku dah hilang. aku akan cakap macam ni kat dia :

" abang tak ingat ke dulu abang buat apa kat ayang. ayang macam orang bodoh tunggu abang "

aku pernah ada konflik dengan dia dulu tapi dia datang balik n nak tebus kesilapan dia.. alhamdullilah. sekarang ni kita orang bahagia.

----------------------------------------------------

walaupun aku story macam-macam kat sini. dia tetap pilihan aku. biarlah orang nak mengata apa pun aku tak kisah janji kehidupan aku bahagia sampai akhir hayat. bukan nya aku angau sebab tengah bercinta tapi sikap si dia yang matang buat aku tertarik. mungkin aku je lebih-lebih tapi ini sekadar nak berkongsi kebahagian aku.

Monday, 21 May 2012

.: Saat yang dinantikan :.


  • ya allah kau panjangkan lah jodoh di antara kami.
  • aku menunggu pinangan dari si dia ( mohd shafar bin hashim )
  • restu dari kedua-dua pihak keluarga kami nantikan
  • satukan lah kami dengan keredhaan dari keluarga dan kebahagian yang didoakan.
NURFARAHIDA BINTI MOHD ANUAR & MOHD SHAFAR BIN HASHIM




warna mata boleh ditipu tetapi warna mata hati tidak boleh ditipu. begitu juga dengan warna-warna kehidupan seharian kita, kadang kala ia cerah dan kadang kala ia gelap. hanya diri sendiri dapat mengubah warna kehidupan dan bukannya sentiasa mengharapkan bantuan orang lain.

Saturday, 19 May 2012

.: bayangan :.

hidup dalam bayangan orang lain memang terseksa. ini bukan benda merepek atau apa-apa sahaja yang mengarut. yang cuba aku nak maksudkan disini ialah hidup sentiasa dihantui oleh seseorang yang disukai mahu pun tidak disukai.

percayalah. hidup dalam bayangan orang lain memang tak best. maksud aku, dakit di hati tapi badan sihat sejahtera. kalau lah semudah teknologi. agak-agak rasa nak simpan, tekan SAVE. kalau rasa dah jemu taknak tengok dah, tekan DELETE. kalau rasa nak diperbaiki mana yang silap dan salah, tekan BACKSPACE.

Friday, 18 May 2012



sebelum di kecewakan oleh anda. lebih baik saya mengundur diri terdahulu



Tuesday, 15 May 2012

.: dia :.



ezwan zulkefley terima kasih kerana sudi menjadi KAWAN, SAHABAT DAN TEMAN saya

.: konvokesyen :.


tahniah buat abang aku MOHD ISKANDAR SHAH yang telah konvo di uitm seri iskandar perak





.: patah hati :.

patah hati kalau orang yang kita sayang menduakan diri kita

patah hati kalau orang yang kita percaya membohongi diri kita

patah hati kalau orang yang selama ini kita rindu meninggalkan diri kita

patah hati kalau orang yang disanjungi mempermainkan hati dan perasaan kita

kini baru aku sedar yang cinta itu kadang-kala ada kepahitannya. kepahitannya dapat dirasai bila sesuatu perkara yang tidak diingini belaku dalam perhubungan pasangan yang bercinta.

aku yakin ini semua ketentuan illahi menguji umat nya. jodoh pertemuan tuhan menentukan dan kita sebagai umatnya hanya mampu berdoa dan merancang.