Blogger Backgrounds
welcome to my blog
nur faraheyda anuar

Sunday, 28 November 2010

.:kecewa melanda:.

perasaan aku semalam...?
SAKIT HATI, KECEWA, MENYESAL, SEDIH, HAMPA, LULUH, SIMPATI....

perasaan aku untuk hari ini...?
BERSABAR, TAWAKKAL, REDHA, TERIMA SEADANYA, PASRAH, SIMPATI....

apa yang akan aku buat hari ini...?
BERI SOKONGAN KEPADA YANG MEMERLUKAN, LUPAKAN YANG DAH BERLAKU, BIAR SEMUA YANG BERLAKU MENJADI SEJARAH, SAMPAI MATI...

pengajaran kepada orang yang buat masalah dan kepada diri sendiri...?
JGN SALAHKAN LELAKI, JGN SALAHKAN PEREMPUAN...

kita semua manusia...
kalau lelaki ada kelemahan, perempuan pon sama..
kalau lelaki ada ego, perempuan pon ada ego...
kalau ada masalah, cuba selesaikan dengan cara yang baik..tak perlu nak menyakitkan hati orang lain untuk buat orang tu bencikan kita...
setiap perkara yang berlaku, sama ada baik atau buruk, nilai la perkara tu dulu sebelum nak BERKONGSI perasaan yang sama dengan orang lain....



JANGAN ajar aku untuk membenci seseorang...
sebab orang yang bakal aku benci mungkin kau...

JANGAN salahkan aku kalau aku berat sebelah...
sebab aku terpaksa kalau itu yang boleh memulihkan keadaan, menenangkan jiwa orang yang aku sayang...

JANGAN sakitkan hati orang...
sebab mungkin hati kita yang akan sakit...

JANGAN sesuka hati nak mengubah orang...
sebab kita x perlu nak ubah sesiapa kalau kita sayangkan dia, terima la dia seadanya...

JANGAN salahkan aku..
sebab aku x tau apa-apa...

Aku x takut pada cinta...
sebab aku tau, kita mungkin x sedar bila kita akan jatuh cinta....
apa yang paling penting, jadilah orang yang bijak memilih kawan, terima la kawan kita tu seadanya, jangan terlalu suka kalau orang ikut telunjuk kita, sebab kita x tau, orang tu sebenarnya terseksa...
diam x semestinya bisu...
diam x semestinya tanda setuju...

nilailah diri sendiri sebelum menilai diri orang lain...
ubahlah diri sendiri ke arah kebaikan sebelum mengubah orang lain...

No comments:

Post a Comment